Welcome

BEWARE! English rosak digunakan disini.

clicky..clicky..

~Eternity Love~

Daisypath Anniversary tickers

puteri satu

Lilypie First Birthday tickers

puteri dua

Lilypie First Birthday tickers

DuniaDino

Daisypath Happy Birthday tickers

4.12.10

entry lucah


Assalamualaikum. Salam Sejahtera. Hi. -smile- :)

assalamualaikum...

bila dah post entry dear sayang, rasa macam tak puas. macam nak menulis lagi. macam nak mengarut lagi, macam nak @$&^%%^^&$#$## !!!

"ko fikir kan, salah siapa eik ngara kita jd camnih??"
"salah aku dan salah ko"
"kenapa?"
"sbb aku dan ko x mau jd menteri"
"bengom"

kenapa la makin hari nampaknya keadaan makin worst. hah? kenapa? kenapa?
aku pun tak mengerti (nadamenyanyi)

my ustaz told me,
"jangan tanya parti mana saya undi, jangan tanya hijau atau biru atau merah saya like, tapi tanyalah kenapa saya mengundi. saya akan jawab, kerana saya mahukan pemimpin. dan saya mahu ke syurga. tanyalah apa kaitan pemimpin , politik dan syurga. saya akan jawab, saya pegang amanah memilih pemimpin, saya jalankan amanah, saya dapat pahala, saya mahu kesyurga, saya akan pilih pemimpin yang boleh bawa saya kesyurga. bukan sekadar islam pada nama. tapi islam pada hati jiwa raga jasad nyawa. ok jom sambung belajar..."

kadang2 den sendiri pun tak faham apa yang sebenarnya rakyat kat malaysia ni nak. bahagia ke bila semua barang menjunam naik dan harga diri masyarakat banyak menjunam turun? bahagia eh? ooo... tu la yang diinginkan ye...

saya masih menuntut ilmu. dan saya mnuntut ilmu di negeri yang dipimpin oleh parti x. dan saya tinggal di negeri yang dipimpin oleh parti XX.

apa perbezaan yang boleh dibuat antara negeri pimpinan parti X dan patri parti XX??

perjalanan dari XX ke X atau X ke XXmemakan masa paling kurang 8 jam. den biasanya naik bas malam. so maknanya subuh atau sebelum subuh tu, dah sampai la kat X atau XX.

sampai di X : suasana sunyi... terdapat tompok2 anak remaja yang lupa dimana rumah mereka. terdapat abang2 hensem yang lupa jantina mereka, dan sedihnya, terdapat berlainan jantina hanyut dibawa arus cinta masing2. nauzubillah min zalik.

sampai di XX, suasana sunyi... tidak terdapat anak2 muda remaja ditepi jalan. pakcik makcik menunggang motosikal memakai pakaian solat menuju ke / balik dari rumah Allah. perempuan2 menutup rambut walau hanya sekadar rambut yang ditutup. biiznillah semoga berkekalan.

see?
siapa yang memimpin boleh memberi kesan terhadap siapa yang dipimpin.

lucah tak?? haha. jangan tertipu dengan tajuk ok.

uh, dah la... malas nak merepek2 lagi dah. hahaha... daaaaa

-wassalam- Thanks for reading this entry ^_^
Terima Kasih. Thanks. Syukran. Gracias. any comment? :)

1 orang komen:

Anonymous said...

pemimpin boleh mencorak rakyat. sama macam ibu mencorak anak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...