Welcome

BEWARE! English rosak digunakan disini.

clicky..clicky..

~Eternity Love~

Daisypath Anniversary tickers

puteri satu

Lilypie First Birthday tickers

puteri dua

Lilypie First Birthday tickers

DuniaDino

Daisypath Happy Birthday tickers

17.12.10

agaknya ramai tak muka macam babi?


Assalamualaikum. Salam Sejahtera. Hi. -smile- :)

assalamualaikum...
hati terpanggil untuk post entry ni. benda ni bukan wrote by me, tp xtahu sapa. terjumpa dalam

my computer;local disk D;my heart;azlina's;mawar_sufi;artikel.
hahaha

itu semua x penting. yang penting, agak2 ramai x muka macam babi? kenapa babi? sebab babi comel ke? COMEL SANGAT!!!! rasa cam nak jentik2 hidung guna straw!

ok meh aku nak cerita.


7 Jenis wajah mayat di dalam kubur

1. Mayat yang mukanya berpaling dari arah kiblat.
Itulah petanda bahawa semasa hidupnya telah melakukan perkara syirik kepada Allah. Kawan-kawan syirik ini jangan buat main-main, dosa yang paling besar dalam Islam. Kekal dalam neraka selama-lamanya.

2. Mayat yang mukanya berbentuk babi.
Itulah petanda semasa hidupnya tidak melakukan solat lima waktu, tidak menjaga solat lima waktu. Lalai dalam solatnya. Sesungguhnya solat dapat mencegah diri dari melakukan perbuatan keji dan mungkar. Perbuatan keji dan mungkar ini banyak, bukan hanya berduaan ditempat gelap, minum arak, berjudi sahaja. Tak tutup aurat juga perbuatan keji. Bayangkanlah sejak dari baligh lagi kawan-kawan tak pernah tutup aurat, berapa banyak dosa yang telah dikumpulkan. Siksa api neraka amat pedih oii.... Kalau kawan-kawan nak tahu bagaimana rasa 1/70 bahang (kalau tak silap) api neraka kawan-kawan cubalah cucuh hujung jari kawan-kawan dengan api, macam mana rasanya? Boleh tahan tak?

3. Mayat yang kepala menjadi batu yang hitam legam.
Itulah mayat yang semasa hidupnya derhaka kepada kedua ibu-bapa.

4. Mayat yang perutnya buncit dan meletup.
Itulah mayat yang semasa hidupnya suka makan harta yang haram. Harta yang haram banyak contohnya. Antaranya mencuri... harta yang haram. Merompak... harta haram. Melesapkan duit kawan... harta yang haram.

5. Mayat yang kukunya mengcengkam dan meliliti seluruh tubuhnya.
Itulah mayat yang semasa hidupnya suka berkelahi, mengata orang dan mengumpat orang.

6. Mayat yang keluar mata air dari kuburnya dan air itu baunya lebih busuk dari bangkai .
Itulah mayat orang yang suka makan riba'.

7. Mayat yang wajahnya tersenyum.
Itulah mayat yang semasa hidupnya berilmu dan beramal soleh.

ramai x muka macam babi? anda rasa, anda akan jadi macam babi x? atau yang lain? ke nak jadi busuk? 

knapa saya mention pasal babi je ? sebab saya x mau mention pasal mende lain la. huahua. dan. sebab solat kan tiang agama. jom solat.

p.s : ppuan yg uzur jangan ngada2 nak g solat after baca artikel ni k.

comel x ? nak jadi camni x?


-wassalam- Thanks for reading this entry ^_^
Terima Kasih. Thanks. Syukran. Gracias. any comment? :)

4 orang komen:

Aretikz said...

Hehe. highlight tu barulah.. haha.. perkongsian baik punya.. hehe..

nora said...

jwp tuk gamba tu : x comel, x nak

lagenda budak hitam said...

aretikz : haha..tq2...selamat beramal.. ^_^

lagenda budak hitam said...

nora : eh2, comel la... haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...