Welcome

BEWARE! English rosak digunakan disini.

clicky..clicky..

~Eternity Love~

Daisypath Anniversary tickers

puteri satu

Lilypie First Birthday tickers

puteri dua

Lilypie First Birthday tickers

DuniaDino

Daisypath Happy Birthday tickers

15.12.11

Allah itu Mahal Adil. SIAPA KITA UNTUK MELAWAN???? gedeber menar mung nih~


Assalamualaikum. Salam Sejahtera. Hi. -smile- :)

post ini agak berilmuan dan beragamawan sikit. :)

post ini dibuat kerana tak puas hati dengan video ini....



dan sangat berpuas hati dengan video ini.... ------> :)



baru2 ni kecoh tentang video sembang rakyat tentang hudud. (kalau bagi kebaikan hudud x pe jugak, ni kutuk lagi. memang $%^&* )

bukan nak komen atau apa, yang bicara tentang hudud tu pun tak betul, ni pulak nak 'perbetulkan' hudud.

segala apa yang Allah lakukan atau Allah jadikan, ada hikmahnya ada sebabnya.

dan, KITA NI HAMBA ALLAH JANG OIIII..... HIDUP DI BUMI ALLAH JANG OIII.....

sedap-sedap ko je kan..... hidup kat bumi Allah pastu nak kutuk hukum Allah pulak.

macam,

Sedap-sedap ko lepak rumah Mak Jemah, ko nak kutuk-kutuk dan tikam-tikam belakang Mak Jemah pulak

apokobondo ekau ni.

Banyak kelebihannya apa yang Allah tetapkan. contoh :

1) Mencuri. hukum : potong tangan.

ko ingat kalau orang disyaki mencuri, terus potong tangan ke? TAK LAAAA.

kena siasat dulu... kena tanya sebab dulu... kalau orang tu kebulur 5 minit lagi nak mati takde keje takde duit nak makan takde, TAK JATUH HUKUM POTONG TANGAN laaaa.

kalau yang mampu cari rezeki dan sengaja mencuri, baru la DIPOTONG tangannya.

SAPA SURUH KO MENCURI?

aku saya rasa, secara normalnya hukuman ini adalah sangat adil dan sangat PATUT diterima ramai.

p/s : hanya pencuri yang takut tangannya kena potong. kalau tak mencuri, tak la kena potong. so, jangan la mencuri.

YANG TAK SETUJU DENGAN HUDUD TU ADALAH PENCURI EHHHH????????? erm~ ;p

2) Zina. terbahagi kepada 2. yang dah berkahwin, yang belum berkahwin. yang menjadi isu adalah, SEBAT.

kenapa nak pertikaikan lagi? zina tu amalan baik ke? halal ke? haram kan...????

malas nak cakap banyak. cuma nak tanya.

KALAU MAK ATAU ADIK KORANG ATAU BINI ATAU LAKI KORANG BERZINA, AGAK-AGAK PADAN KE NAK BAGI HUKUMAN KETUK-KETAMPI JE????? erm~


lagipun, sebat hukum Allah mana nak sama dengan sebat hukum MANUSIA.

check sendiri la. dalam internet banyak tunjuk CARA BETUL untuk sebat. bukannya macam yang dah berlaku sekarang ni.


malas nak merepek dah. cari sendiri.

lagi, KENAPA ALLAH MINTA HUKUMAN DIJALANKAN DEPAN ORANG RAMAI?????

jawapan,

Untuk Bagi KESEDARAN Pada Masyarakat Umum Laaaa........


engkau sendiri pun, kalau engkau nampak depan-depan mata orang kena potong tangan sebab mencuri, ko rasa KO AKAN MENCURI TAK? mesti tak kan???


haaaaaaaa.... aku tahu, ko dah memang pencuri. sebab tu kau takut bila orang nak jalankan hudud kan? hikhikhik. jahat toll ko ni.


Islam itu mudah tapi jangan dipermudah. :)
Terima Kasih. Thanks. Syukran. Gracias. any comment? :)

4 orang komen:

J.Syazwana said...

saya ni jahil sikit bab2 agama ni jadi malas nak komen lebih2. hehe

pape pon bersyukur dilahirkan di Malaysia yang masih aman.

hopefully lah.

visitme@FaTiN cOrNeR said...

pergh..entry sama la..hihi..

org byk buat dosa je tkut dgn hudud nie..

dino said...

wana : just my point of view la.. hehe... insyaAllah Malaysia aman... tp mentally nya tak tahu la... ;p

dino said...

fatin : sama tapi tak serupa... hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...